مقالات آرشیو خبر ها
پوگبا ، وقتش است ساده تر بازی کنی

پوگبا ، وقتش است ساده تر بازی کنی

عملکرد پل پوگبا در بازی های اخیر باعث شده که سوالات زیادی در ذهن خواداران یووه ایجاد شود و همه ی آنها به این توضیح می انجامد که: او دارد زیادی تلاش می کند!

 

وقتی پوگبا اولین بار تحت هدایت آنتونیو کونته از راه رسید و نمایش های دیدنی و گل های عجیب و غریبش تمام تیترها را به خود اختصاص داد، او تقریبا با تمام هافبک های فوق العاده ی تاریخ مقایسه شده بود. با وجود فیزیک با ابهت و تکنیک چشم نوازش، هنوز یک اشکال بزرگ در بازی این جوان فرانسوی وجود دارد که اخیرا هم بیش از پیش به چشم می آید. وقتی او مالک توپ است، معمولا حرکات زیادی و غیر ضروری با توپ انجام می دهد، به جای اینکه تنها یک کار ساده را درست انجام دهد. در بازی های اخیر و به خصوص بازی آتالانتا، این موضوع بخش زیادی از کیفیت بازی این بازیکن به عنوان یک هافبک را از بین برده ، وقتش رسیده است که پوگبا حضور در تیتر روزنامه ها و زدن گل های اروپایی را فراموش کند و آنگونه که بلد است بازی کند.

 

او با 6 فوت و دو اینچ قد و 180 پوند وزن ، می تواند از لحاظ قدرت بدنی بر اکثر هافبک های دنیا غلبه کند. تازه با در نظر گرفتن تکنیکش وقتی روزش باشد پل ، یکی از کاملترین هافبک های جهان است. کلمه ی کلیدی همین است، وقتی روزش باشد. اما پوگبا همیشه از فیزیکش حداکثر استفاده را نمی کند و زیاده روی در کارهایش دیده می شود، در حال حاضر او به طور متوسط 2.6 بار در لیگ توپ را لو می دهد و مقابل آتالانتا، 6 بار (!!) توپ را لو داد، برای هافبکی که می خواهد توپ طلا بگیرد این عدد واضحا خیلی زیاد است.

 

امار پوگبا برابر آتالانتا: 3 شوت همه خارج از چارچوب، 40 پاس از 54 پاس، 74٪، 5 خطا، 1 کارت زرد

 

بی اثر بودن پوگبا باعث شد که یوونتوس عملکردی از هم گسیخته در خط حمله داشته باشد، تیم نمی توانست از پس خط دفاع حریف بر بیاید و روبرتو پریرا هم نتوانست انتظارات را براورده کند. با توجه به عملکرد نه چندان خوب ابن دو نفر، بخش اعظم بار خط حمله ی تیم برا دوش پائولو دیبالا قرار گرفت تا بتواند راهی از بین خط دفاع آتالانتا پیدا کند و در نتیجه آنها می توانستند به راحتی او را مارک کرده و توپ را از او بگیرند. این اولین بازی نیست که از پوگبا انتقاد می شود، قبلا آنتونیو کونته و دیدیه دشان ― دو بازیکن و مربی سابق یوونتوس ― هم از رویکرد او به مسابقات انتقاد کرده اند.

 

اگرچه که غل و زنجیر کردن نبوغ خلاقانه ی این بازیکن 22 ساله احمقانه خواهد بود، اما وقتش رسیده است که ماسیمیلیانو آلگری کنار او بنشیند و با او صحبت کند. با وجود بازیکنانی نظیر کلودیو مارکیزیو و سامی خدیرا در کنارش، پوگبا دو تن از کاملترین بازیکنان لیگ را در کنارش دارد. در نتیجه بار مسئولیت انجام کاری در یک سوم انتهایی تیم حریف آنقدرها که او دارد بزرگ نشانش می دهد، نیست.

 

به علاوه، ما نمی توانیم پائولو دیبالا را فراموش کنیم. بازیکن سابق پالرمو در حال حاضر عقب تر از حد معمول می رود و تیم را به جلو می راند. با وجود دیبالا که به عنوان یک بازیکن آزاد عمل می کند، اغلب چند تا از بازیکن حریف را به خود جلب خواهد کرد و می تواند کمی حواس حریف را از روی پوگبا پرت کند. تازه یادمان باشد با سیستم 4‐2-44‐3‐3 هیبرید که آلگری اغلب استفاده می کند، شماره ی 10 یوونتوس می تواند در موقعیت های خطرناکی قرار بکیرد و فضاهای بیشتری داشته باشد.

 

تمایل او برای نمایشی بازی کردن به جای اینکه یک پاس مفید بدهد دیگر به یک تم تکراری تبدیل شده است، او باید سریعا این ها را از بازیش حذف کند، زیرا فرم نوسانی او کم کم دارد به تیم آسیب می رساند.

 

هرچه به جلو برویم پوگبا صرفا باید بتواند نقشش را در تیم درک کند. در حال حاضر به نظر می رسد او کمی گیج است. وقتی توجه می کنیم که با توجه به فیزیک بدنی و تکنیکش , قادر است اکثر هافبک های لیگ را مغلوب کند اما متاسفانه - برای او و یوونتوس - این اتفاق به شکل دائمی نمی افتد. به همین دلیل می گوییم: تگ 100 میلیون یورویی است را فراموش کن، مقایسه با زیدان و پلاتینی را فراموش کن، بازی ات را ساده کن، یک پاس و یک حرکت ساده در هر مسابقه انجام بده، از بازی با ساسولو شروع کند.

 

از ایتالین فوتبال دیلی و بلیچر ریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: